نوین استون

تخفیفات ویژه
مقالات
تماس با ما
تخفیفات ویژه

بازار سنگ مصنوعی چگونه است؟

بازار سنگ مصنوعی چگونه است؟ یکی از سوالات پرتکرار افرادی  که تازه می خواهند به این زمینه قدم بگذارند ، با آن روبرو می شوند . راه اندازی کسب و کار جدید علاوه بر این که می تواند سودآوری کلانی برای خودمان داشته باشد ، زمینه ساز اشتغال زایی برای بسیاری از افراد دیگر نیز می شود. قبل از شروع هر کسب و کاری باید در مورد بازار آن  تحقیقات لازم را انجام دهیم  ، بازار هدف را شناسایی کنیم  و ویژگی‌ها و جنبه های مختلف آن را نیز بررسی کنیم . این مرحله که مهمترین مرحله قبل از شروع هر کسب و کاری است باید به درستی انجام شود زیرا چشم‌ پوشی ازاین مرحله زمینه‌ ساز شکست  بسیاری از کسب و کارها بوده و هنوزهم می باشد .   ما در این مقاله سعی داریم تا با بازار سنگ مصنوعی در ایران ، ظرفیت های این حوزه، صادرات ، میزان سود دهی ، بکر بودن و روش های مختلف بازاریابی آشنا شویم.

 

بازار سنگ مصنوعی در ایران

بازار سنگ مصنوعی
بازار سنگ مصنوعی چگونه است؟

این بازار بازاری نوپا و نوظهورمی باشد که با وجود کاهش ساخت و ساز ها  به علل مختلف در سال های اخیر ،  خوشبختانه  از  آینده درخشانی برخوردار می باشد و روز به روز نیاز به تولیدات سنگ مصنوعی در کشور بیشتر می شود .

مهم ترین علت پیشرفت این بازار، افزایش تقاضای روز به روز سنگ مصنوعی به دلایل زیر می باشد  :

  •  قابلیت نصب آسان
  • پایین بودن هزینه
  •  مقاومت بالا
  •  حمل و نقل آسان
  •  تنوع طرح و رنگ
  •  کمک به حفظ محیط زیست

این بازار در حال حاضر از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار می باشد به طوری که اکثر ساختمان هایی که در در چند سال اخیر ساخته شده اند به نحوی از این سنگ در بسیاری از قسمت های ساختمان از جمله نما ،  کفپوش و در بخش های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده نموده ،  که در این بین بیشترین کاربرد در کفپوش بوده .

حال که از آینده این بازار و میزان سودآوری آن مطمئن شده ایم باید با یک سری از چالش های این زمینه نیز آشنا شویم .

برخی چالش ها عبارتند از:

1) به روز بودن : باید توجه داشت که در هر زمانی نمای خانه ها تغییر می کند و از سبک خاصی استفاده می‌شود پس باید دائماً در حال نظارت بر بازار باشیم تا بدانیم تقاضای کدام مدل ها و سبک ها بیشتر می باشد .  به علاوه ، برای کسب موفقیت باید همگام با نیاز بازار و مصرف کنندگان محصولات خود را به روز کنیم تا زودتر از سایر رقبا بازار را به دست بگیریم .

2) نیازمند سرمایه اولیه بالا  :  مانند بسیاری از از کارخانجات تولیدی ، برای خرید تجهیزات و ماشین آلات ، مواد اولیه ، اجاره زمین و … نیازمند سرمایه اولیه می باشیم که باید تامین شوند ، اما پس از سودآوری تمام این هزینه ها برگشت می پذیرد .

3) ریسک بالایی دارد  : با وجود سرمایه اولیه ای که برای این کار اختصاص می‌دهید باید قدرت ریسک پذیری بالایی داشته باشید زیرا با این نوسانات اقتصادی ریسک این بازار بالا می باشد . البته با داشتن برندسازی و بازاریابی موفق می توانید در هر شرایطی فروش خود را داشته باشید و سودآوری خود را تضمین کنید.

صادرات سنگ مصنوعی

صادرات سنگ مصنوعی
بازار صادرات سنگ مصنوعی در ایران

اگر به دنبال درآمد قابل توجهی هستید ، صادرات بهترین راه برای شناخته شدن برند و کسب و کارتان می باشد که آورده بسیاری خواهد داشت .

صادرات فرایندی دشوار است ، اما نتیجه ای  بسیار لذت‌بخش خواهد داشت .

صادرات باعث افزایش امنیت تجاری می شود زیرا زمانی که با بازارهای بین المللی فعالیت تجاری انجام دهید اگر یکی از این بازارها با مشکل روبرو شود با بازارهای دیگر می‌توانید فعالیت خود را مانند گذشته ادامه دهید .

بیشتر  صادرات سنگ مصنوعی به کشورهایی همچون عراق  ، آفریقای جنوبی ، سوریه ، عمان و ترکمنستان می‌باشد. برای داشتن تجربه صادراتی موفق به موارد زیر توجه و عمل کنید .

 حتما سعی کنید بهترین محصولاتتان را ارسال کنید :

هدف ما از صادرات تنها فروش یکباره محصول نیست بلکه باید مشتری خارجی از کیفیت کار ما رضایت کافی را داشته باشد تا به این مبادله تا مدتها ادامه دهد .

 نیازسنجی :

هر کشور و یا  حتی هر شهری  دارای آب و هوای مختلف ، فرهنگ ناحیه ای گوناگون ، علاقه مندی به رنگ ها و طرح های خاص وعلایق و سلیقه های مختلف می باشد  که بررسی دقیق این تفاوت ها برای انتخاب محول ارسالی بسیار حائز اهمیت می باشد .

 

همگام با تکنولوژی های روز دنیا :

همانطور که گفته شد باید بهترین محصولات خود را برای صادرات ارسال کنید ، بنابراین سعی کنید از تجهیزات مناسب و به روز بهره ببرید  تا کیفیت محصول تولیدی شما بالاتر رود و مشتریان شما روز به روز افزایش یابند .

 

بازاریابی سنگ مصنوعی

بازاریابی سنگ مصنوعی

اصلی ترین عامل جذب مشتری جدید بازاریابی می باشد . در این حوزه از آنجایی که هدف بازاریابی ، اقشار خاصی از جامعه هستند باید بسیارهدفمند بازاریابی انجام داد. فرقی نمی کند در بستر سایت هستید ، اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی ؛ باید بتوانید بهترین خود را نشان دهید و برای جذب مشتری جدید حداکثر تلاش خود را انجام دهید . چند توصیه برای داشتن بازاریابی قوی :

تا می توانید از عکس های با کیفیت استفاده کنید : در هر شبکه اجتماعی یا سایتی این تصاویر هستند که به آن صفحه روح می‌دهند و نظر مشتری و مخاطب را به خود جلب می کنند . از ادیت های زیاد برای عکس ها خودداری نمایید چون  این مورد باعث آسیب رساندن به برندتان می شود . سعی کنید همه چیز را به صورت کاملا واقعی قرار دهید و با مشتری رو راست باشید.

 

تنها به محصولات فعلی فکر نکنید : در کنار تولید انواع سنگ های مصنوعی بخشی از زمان و هزینه را صرف ایجاد نوآوری کنید . نوآوری در تولید سنگ مصنوعی می‌تواند به شکل چشمگیری به اعتماد مشتری بیفزاید  و اگر از کیفیت مناسبی هم برخوردار باشد مشتری پس از خرید به صورت خود به خود بازاریابی دهان به دهان برای شما و شرکت شما انجام می دهد و مشتریان جدیدی برایتان خواهد آورد .

 

تبلیغات گسترده : ابتدا به این موضوع فکر کنید که بازار هدف شما چه افراد و چه اقشاری هستند سپس به دنبال این موضوع باشید که این افراد در کدام شبکه های اجتماعی بیشتر فعالیت می‌کنند ، به کدام پیج ها و صفحات سر می‌زنند و سپس در این بسترها تبلیغ کنید .

 

 

بر روی برندینگ خود کار کنید : در بخش چالش ها گفته شد  که این حوزه  ، حوزه‌ای پرهزینه می باشد و به غیر از دستگاه و تجهیزات ، در زمینه برندینگ تا جایی که می توانید هزینه کنید زیرا برندینگ نقطه تمایز شما نسبت به رقبا می باشد . حال ، چگونه برندسازی موفق داشته باشیم؟

  • تعیین اهداف  : برای شرکت خود اهداف بلند مدت تنظیم کنید و برنامه های خود بر اساس آن پیش ببرید . برای این کار باید درک درستی از ویژگی های خود شرکت و کارکنان داشته باشید و بر این اساس چشم انداز خود را ترسیم کنید .

 

  • انتخاب وجه تمایز : مطمئناً هر کسب و کار یک نقطه تمایز دارد . کسب و کار شما هم این گونه می باشد . پس به دنبال وجه تمایز بگردید و سعی کنید  برای مخاطبان خود همیشه این وجه تمایز را پررنگ نشان دهید .

 

  •  نقاط ضعف خود را شناسایی کنید : از یافتن نقاط ضعف خود دوری نکنید بلکه شروع به کنکاش کنید و سعی کنید تا می توانید نقاط ضعف پیدا کنید  . پس از یافتن این نقاط ضعف سعی در رفع کنید و به مرور می بینید برندتان تنها به خاطر رفع نقص ها چندین پله از جایگاه فعلی خود صعود کرده است .

موفق بودن در این بازار، بستگی به شما و پشتکارتان دارد که همراه با کمی هوشمندی و ایجاد نوآوری جدید می‌تواند سهم خوبی از این بازار را کسب کنید . در صورت وجود هرگونه پرسش کافی است پرسش خود را در فرم زیر مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم .

 

جدیدترین نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.