رنگ و رزین

رزین سنگ مصنوعی در کرج

  • رزین سنگ مصنوعی که در اصل همان ماده فوق روان کننده بتن بر پایه پلی کربوکسیلات می باشد در تولید ملات سنگ مصنوعی ، جهت روانی ملات برای ویبره کردن ملات و کاهش استفاده از آب و سیمان می باشد . رزین سنگ مصنوعی ماده شگفت انگیز است و تحولی اساسی در تولید سنگ های مصنوعی ایجاد کرده ، که در این مقاله به آن می پردازیم .

    رزین سنگ مصنوعی

    رزین مورد استفاده در سنگ مصنوعی

    رزین چیست ؟

    رزین ترکیبی است که هم به صورت طبیعی و هم به صورت مصنوعی می باشد . رزین های طبیعی رزین هایی می باشند که توسط گیاهان برای ایجاد سد محافظ در برابر آسیب ترشح می شوند. در ادامه به مبحث رزین مصنوعی به طور کامل میپردازیم .

    رزین سنگ مصنوعی چیست؟

    رزین سنگ مصنوعی (ماده فوق روان کننده بتن بر پایه پلی کربوکسیلات )، مایعی قهوه ای و بعضاً بی رنگ با چگالی 1100 کیلوگرم بر متر مکعب است که از لحاظ شیمیایی ماده ای خنثی است .

    این ماده قابلیت ترکیب شدن با آب و ذرات سیمان را داشته که هنگام ترکیب با سیمان باعث باردار شدن ذرات سیمان شده ، که این ذرات بر اثر باردار شدن از هم فاصله گرفته و به سوی منافذ خالی که بین سنگ ها وجود دارد حرکت می کنند .

    این رزین ،  اسلامپ و روانی بتن را در هنگام ویبره شدن در قالب های مخصوص سنگ مصنوعی به میزان چشم گیری افزایش داده که به طبع آن باعث افزایش مقاومت فشاری ، خمشی ، سایشی و افزایش براقیت سطح سنگ می شود . استفاده از این رزین  باعث افزایش مقاومت فشاری در حدود سه برابر و کاهش سه برابری جذب آب در برابر نمونه بتن معمولی می باشد که رسیدن به چنین مقاومتی در بتن معمولی بدون افزودن رزین امکان پذیرنخواهد بود .

    رزین سنگ مصنوعی چیست

    رزین سنگ مصنوعی بتومیکس

    روش مصرف رزین سنگ مصنوعی :

    به عبارت کلی سنگ مصنوعی از ترکیب سیمان خاکستری تیپ 1 یا تیپ 2 و یا سیمان سفید به همراه سنگ دانه (شن رودخانه ای یا شکسته ) و آب و رزین به دست می آید . ابتدا باید سیمان را به همراه سنگ دانه و آب در میکسر مخصوص تولید بتن ریخته و با توجه به وزن سیمان ، رزین به مقدار 0.3 الی 0.9 درصد وزن سیمان( با توجه به توصیه شرکت سازنده رزین)  اضافه شده و مخلوط در حدود 4 دقیقه میکس می گردد.

    سپس بتن از میکسر به داخل قالب ها تخلیه می گردد و با ویبره شدن قالب هوای داخل بتن خارج شده و بتنی متراکم و مقاوم به دست می آید .

    کاربرد رزین سنگ مصنوعی :

    از این رزین در مواقعی که  به بتنی با تراکم بالا نیاز باشد ، مورد استفاده قرار می گیرد  ، به خصوص برای تهیه کفپوش ها و موزائیک هایی با ضخامت و وزن کمتر اما مقاومت بیشتر ، سنگ های آنتیک ، سنگ های تزئینی و نرده ها استفاده می شود .

    از جهت اینکه این زرین باعث متراکم شدن بتن می گردد و نفوذ آب به آن کمتر صورت می گیرد ، مناسب به کارگیری در جاهایی که خطر یخ زدگی محصولات بتنی را تهدید می کند ، می باشد .

    استاندارد های رزین سنگ مصنوعی :

    این رزین ، مطابق با استاندارد C494 ASTM  تولید و ارزیابی می گردد.

     

    انواع رزین ها :

    رزین ها به سه دسته زودگیر ، دیرگیر و خنثی تقسیم می شوند که بسته به نوع بتن و شرایط محیطی محل کار کاربرد مربوط به خود را دارد .

     

    از رزین زودگیر در در فصل سرد زمستان و مکان های سردسیر که هوای محیط سرد بوده و نیاز است تا زمان عمل آوری  بتن سریع تر انجام گردد ، استفاده می شود .

    از رزین خنثی در شرایطی که دمای محیط معمولی میباشداستفاده می شود .

    از رزین دیرگیر در فصل تابستان  و مکان های گرمسیرکه دمای محیط بسیار بالا می باشد و بتن سریع خشک میشود و جهت عمل آوردی بتن استفاده می شود .

    قیمت رزین سنگ مصنوعی :

    خرید رزین سنگ مصنوعی مناسب از جهات نام برده شده بسیاز حائز اهمیت می باشد ، از این رو نوین استون بهترین و با کیفیت ترین رنگ و رزین ها را در اختیار شما می دهد ، کافی است تا با مراجعه به محصولات را مشاهده کنید و با اطلاع از قیمت رزین سنگ مصنوعی اقدام به خرید کنید  . سپاس از نگاه گرمتان که تا اینجا همراه ما بودید .

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید